ಈ ವಿಷಯವು ನೀವು ಆಯ್ಕೆ ಮಾಡಿದ ಭಾಷೆಯಲ್ಲಿ ಲಭ್ಯವಿಲ್ಲ, ಆದ್ದರಿಂದ ನಾವು ಅದನ್ನು ಸದ್ಯಕ್ಕೆ ಲಭ್ಯವಿರುವ ಹತ್ತಿರದ ಭಾಷೆಯಲ್ಲಿ ಲಭ್ಯವಾಗುವಂತೆ ಮಾಡಿದ್ದೇವೆ.

Creating a smooth check-in experience

Provide step-by-step instructions and a warm welcome.
Airbnb ಅವರಿಂದ ಜನ 3, 2020ರಂದು
2 ನಿಮಿಷ ಓದಲು
ಫೆಬ್ರ 4, 2025 ನವೀಕರಿಸಲಾಗಿದೆ

The check-in experience begins with clear communication and ends with helping guests feel welcome and settled in your space. Here’s how to create a smooth arrival.

Set up your check-in process

Go to your listing’s arrival guide to set up a check-in process that’s simple and reliable.

  • Select a check-in time. Consider how much time you’ll need for turnover between guests. Many Hosts prefer an afternoon check-in so there’s enough time to clean before the next guests arrive.

  • Write clear directions to your place. Include helpful details if it’s difficult to find or phone service is unreliable in the area.

  • Choose a check-in method. Many guests prefer the convenience of self check-in, which allows them to get inside without you being there.

  • Provide check-in instructions. After you’ve chosen a check-in method and added details, such as where your lockbox is located, you can add step-by-step instructions with photos in the same section.

  • Create a house manual and a guidebook. Share important information about your place, like how to connect to wifi, and your local tips, including places to dine.

Guests can access your check-in instructions in their trip details 48 hours before the check-in time or 24 hours before if you have a flexible cancellation policy.

Consider scheduling a message for a day or two before check-in. It’s an opportunity to send your check-in instructions to all guests on the reservation and ask them to reach out if they have any questions.

ನಿಮ್ಮ ಸ್ಥಳವನ್ನು ಸಿದ್ಧಪಡಿಸಿ

ಬಾಗಿಲು ತೆರೆದಾಗ ಗೆಸ್ಟ್‌ಗಳಿಗೆ ಹೇಗೆ ಅನಿಸುತ್ತದೆ ಎಂಬುದು ಚೆಕ್-ಇನ್ ಅನುಭವದ ಒಂದು ಪ್ರಮುಖ ಭಾಗವಾಗಿದೆ.

  • ನಿಮ್ಮ ಸ್ಥಳವನ್ನು ಶುಚಿಯಾಗಿಡಿ. ಎಲ್ಲಾ ವಸ್ತುಗಳು, ನೆಲಗಳು ಮತ್ತು ಬಟ್ಟೆಗಳನ್ನು ಸ್ವಚ್ಛಗೊಳಿಸುವ ಮತ್ತು ಯಾವುದೇ ಕಲೆಗಳು, ಕೊಳಕು ಮತ್ತು ಕೂದಲನ್ನು ತೆಗೆದುಹಾಕಲಾಗಿದೆಯೇ ಎಂದು ಎರಡು ಬಾರಿ ಪರಿಶೀಲಿಸುವ ದಿನಚರಿಯನ್ನು ರಚಿಸಿ.

  • ಸಹಾಯಕರವಾದ ಮಾಹಿತಿಯನ್ನು ಪ್ರದರ್ಶಿಸಿ. ನಿಮ್ಮ ಮನೆ ಕೈಪಿಡಿ ಮತ್ತು ಮಾರ್ಗದರ್ಶಿ ಪುಸ್ತಕದ ಮುದ್ರಿತ ಆವೃತ್ತಿಗಳನ್ನು ಕಣ್ಣಿಗೆ ಬೀಳುವ ಸ್ಥಳದಲ್ಲಿ ಇಡಿ.

  • ಸ್ವಾಗತಿಸುವ ಸಲುವಾಗಿ ಉಡುಗೊರೆಯನ್ನು ಕೊಡಿ. ಇದು ಸರಳವಾದ ಕೈಯಿಂದ ಬರೆದ ಟಿಪ್ಪಣಿಯಾಗಿರಬಹುದು ಅಥವಾ ಸ್ಥಳೀಯ ತಿಂಡಿಯಾಗಿರಬಹುದು.

  • ಪ್ರವೇಶಕ್ಕೆ ಬದಲಿ ಮಾರ್ಗವನ್ನು ಏರ್ಪಡಿಸಿ. ಪ್ರವೇಶದ್ವಾರದ ಬಳಿ ಲಾಕ್‌ಬಾಕ್ಸ್‌ನಲ್ಲಿ ಒಂದು ಕೀಲಿಯನ್ನು ಇಡಿ. ಪ್ರಾಥಮಿಕ ಚೆಕ್-ಇನ್ ವಿಧಾನವು ಕಾರ್ಯನಿರ್ವಹಿಸದಿದ್ದಲ್ಲಿ ಇದನ್ನು ಉಪಯೋಗಿಸಬಹುದು.

ನೀವು ಗೆಸ್ಟ್‌ಗಳನ್ನು ಯಾವ ವಿಧಾನದಲ್ಲಿ ಸ್ವಾಗತಿಸಲು ಆಯ್ಕೆ ಮಾಡಿದರೂ ಸರಿಯೇ, ಚೆಕ್-ಇನ್ ಸಮಯದಲ್ಲಿ ಎದುರಾಗಬಹುದಾದ ಯಾವುದೇ ಸಮಸ್ಯೆಯನ್ನು ತ್ವರಿತವಾಗಿ ಪರಿಹರಿಸಲು ನೀವು ಅಥವಾ ಸಹ-ಹೋಸ್ಟ್ ತಕ್ಷಣ ಸಂಪರ್ಕಿಸಬಹುದಾದ ಸ್ಥಳದಲ್ಲಿ ಇರಬೇಕು. ಗೆಸ್ಟ್‌ಗಳು ಬಂದಾಗ ಸರಿಯಾಗಿ ಸ್ಪಂದಿಸುವುದು ಅವರ ಉಳಿದ ವಾಸ್ತವ್ಯದ ಮೇಲೆ ಸಕಾರಾತ್ಮಕ ಪರಿಣಾಮವನ್ನು ಬೀರುತ್ತದೆ.

ಪ್ರಕಟಣೆಯ ನಂತರ ಈ ಲೇಖನದಲ್ಲಿ ಇರುವ ಮಾಹಿತಿಯು ಬದಲಾಗಿರಬಹುದು.

Airbnb
ಜನ 3, 2020
ಇದು ಸಹಾಯಕವಾಗಿದೆಯೇ?

ನಿಮಗೆ ಇಷ್ಟವಾಗಬಹುದಾದ ಇತರ ವಿಷಯಗಳು

ಇನ್ನಷ್ಟು ವಿಷಯಗಳನ್ನು ಅನ್ವೇಷಿಸಿ